Mar cambia dous anxos da garda por helicópteros máis grandes e menos vellos

S. Serantes REDACCIÓN / LA VOZ

As aeronaves de Gardacostas custarán 11 millóns anuais, 3 máis que agora

Tripulantes de pesqueiros, de buques mercantes e de embarcacións deportivas ou de recreo, mariscadores, bañistas… Eles e os seus familiares saben que en caso de problemas sairán no seu auxilio os equipos despregados en Galicia por Salvamento Marítimo, Gardacostas de Galicia, Garda Civil do Mar, Cruz Vermella, Protección Civil… Un pequeno exército de profesionais, de anxos da garda preparados para axudar a quen poida necesitalo por terra, mar e aire. Os tres primeiros tamén loitan contra a contaminación mariña e a pesca ilegal, pero só Salvamento e Gardacostas socorren e vixían desde o ceo. Se non hai cambios, a Consellería do Mar dará hoxe en Santiago uno dos últimos pasos para o cambio das dúas aeronaves de Gardacostas. Substituirá as dúas Sikorsky S-76 do ano 2005 por dous máis grandes, modelo Augusta AW-139, e menos vellas, pois son do 2009 e do 2010.

Con bases en Vigo e Viveiro, o alugueiro dos novos helicópteros Pesca 1 e Pesca 2 e o seu mantemento, os salarios das súas dotacións e os custos dos heliportos sairanlle á Xunta en 11,2 millóns de euros anuais. Tres millóns máis, case un 14 %, que os 8,2 do contrato do 2017, prorrogado no 2021 ata o próximo outubro. Mar xustifica o incremento porque pretende «mellorar ou servizo (…) con aeronaves máis potentes e con maior capacidade de rescate», así como pola actualización nun 15 % de salarios e outros custos.

Gardacostas, cuxo subdirector xeral é Liño Sexto, estima que o novo contrato ascenderá a 57,78 millóns de euros, case un 14 % máis que os 50,91 do anterior. Inclúe posibles prórrogas e 500 horas anuais de voo por aeronave, ampliables. Deben estar operativas todas as horas de todos os días do ano e listas para despegar dez minutos despois de requirirse os seus servizos.

Diferenzas cos actuais

Se os Sikorsky S-76 desenvolven unha velocidade máxima de 287 quilómetros por hora, a dos Augusta AW-139 chega a 309. Tamén mellora a autonomía de voo, 5 horas polas 4,35 anteriores, co cal poden socorrer a máis distancia. E a súa capacidade de rescate elévase de 10 a 13 persoas, máis os 4 tripulantes.

Gardacostas sinala o aumento do peso máximo ao despegamento, que pasa de 5.307 quilos a 6.800, e, sobre todo, da potencia mínima de despegamento. Nos AW-139 é de 1.679 shp (cabalos de potencia ao eixo), co cal «non caso de fallo (…), ou helicóptero será capaz de aterrar dentro dá distancia do despegamento abortado dispoñible ou ben continuar ou voo con seguridade ata unha zona de aterraxe axeitada».

A iso engade o transporte mariño para interactuar e localizar embarcacións, as cámaras electro ópticas e infravermellas multisensor, o sistema de comunicación inalámbrico entre o rescatador e o operador de guindastre, así como o buscador que permite calcular automaticamente o rumbo cara ao lugar desde onde se emite un sinal de emerxencia. Segundo documentos oficiais de Mar, os equipamentos dos dous próximos helicópteros de Gardacostas, así como do de substitución, «redundan na seguridade e non confort dá tripulación e dúas pasaxeiros», podendo operar «en todo tipo de condicións meteorolóxicas».

Babcock é agora Avincis

En canto á dotación de persoal, desde o 2017 son 12 comandantes, 8 copilotos, 9 operadores de guindastre, 9 rescatadores, 10 técnicos de mantemento e unha administrativa. Nos heliportos de Viveiro e Vigo montan gardas presenciais un comandante, un copiloto, un operador de guindastre e un rescatador. Desde o 2017 ata outubro, Mar adxudicoulle o servizo aéreo de Gardacostas á empresa Babcock. Todo apunta a que seguirá, agora co nome de Avincis, pois Gardacostas considera a súa proposta, a única presentada, «moi adecuada ao servizo (…) e cumpre con todos vos requisitos e esixencias».

Mar, consellería que agora preside Alfonso Villares, xustifica o alugueiro dos helicópteros e a contratación dese servizo porque carece de medios propios para prestalo. E lembra que Gardacostas «salvou a vida de máis de 1.700 persoas nos máis de 30 anos dá súa historia».

Link: https://www.lavozdegalicia.es/noticia/somosmar/2023/08/22/mar-cambia-dos-angeles-guarda-helicopteros-grandes-viejos/0003_202308G22P24991.htm

Esta entrada foi publicada en Cedeira, Comarcas, Galicia, Mar, Pesca, Politica, Politica Pesqueira, Traballo. Ligazón permanente.

Deixar un comentario