E. A. REDACCIÓN / LA VOZ

ferreiro
É unha das cuestións que foron pactadas por Parlamento, Consello e Comisión Europea nos trílogos para aprobar o regulamento de Control Pesqueiro
Ademais de coñecer onde se pesca, os Estados membros tamén deberán controlar que potencia empregan os seus barcos. Farano, por unha banda, cos plans de verificación habituais, inspeccións programadas que, segundo explicou o venres en Sada o director xeral de Ordenación Pesqueira, Ignacio Gandarias, centraranse nos segmentos de frota con maior risco, que son «o arrastre e o cerco».
Pero aquelas embarcacións con máis de 221 quilowatts deberán levar «instalado a bordo un dispositivo de medición continua». En España «non hai moitos» barcos desa potencia, pero cando se aprobe o regulamento comunitario deberán instalar o que sería algo similar ao tacógrafo dos camións que, despois, cada Estado membro terá que comprobar.
A fórmula está por desenvolver. Igual que o sistema que revisará as gravacións deses observadores electrónicos ou cámaras a bordo que deberán levar instalados os barcos de máis de 18 metros que España —igual que o resto dos países socios— considera que teñen máis risco de incumprimento da obrigación de desembarque.
Inquietude O celo que agora se puxo na potencia está a preocupar ao sector. Debe estar inquieto?, inquiriron desde o público. «Tanto como debe estalo todo aquel que estea fose da legalidade». Agora ben, «hai unha porcentaxe elevada de armadores que debería estar preocupado? Pois si», admitiu abertamente o director xeral. Por iso Gandarias cominou aos armadores para ir regularizando a situación e facer coincidir a potencia real coa administrativa, a que figura nos papeis. Pero o deber de adecuarse potencia real e declarada non é cousa do regulamento de Control. Xa está na lexislación actual. «Non é algo novo», dixo.
O director xeral de Ordenación Pesqueira lembrou que España ten uns límites de arqueo e potencia da frota marcados pola política común de pesca do 2013. E actualmente está por baixo deses límites. Esas toneladas e cabalos estarán ao dispor dos armadores para cubrir as necesidades nunha serie de operacións, como é o cambio de motores se se opta por un de maior eficiencia enerxética actual ou se se modifica o barco para mellorar as condicións de traballo e seguridade a bordo. En ambos os casos, a potencia ou arqueo a maiores que se necesite será cedido pola Administración española, sempre que entre dentro dos límites legais, claro. Pero se eses quilowatts ou toneladas necesítanse para unha regularización común terán que ir adaptándose á legalidade a través de compras no mercado convencional.
Debe estar conectado para enviar un comentario.