
Sala de máquinas dun pesqueiro español, nunha foto de arquivo Pepa Losada
Somos Mar
REDACCIÓN / LA VOZ
A nova norma prevé a «verificación física» dos motores das embarcacións
Ao menos catorce barcos españois foron examinados por unha empresa contratada pola Secretaría Xeral de Pesca para comprobar «que a potencia real que desenvolven —os seus motores— é acorde co disposto nas súas licenzas de pesca». Publicamente non transcendeu nada do resultado desas inspeccións, pero desde este 31 de marzo España prohibirá faenar a embarcacións cuxos propulsores superen a potencia declarada oficialmente.
É unha das medidas incluídas na normativa española de ordenación da frota pesqueira. Un real decreto entre cuxas novidades figura a posibilidade de establecer un plan de verificación da potencia no que participarían os ministerios de Pesca e de Transportes, así como as comunidades autónomas. Incluiría, «cando cumpra, a verificación física» similar á realizada hai un ano. Promoveuse cumprindo o mandato da Comisión Europea de examinar pesqueiros nos que «houbese indicios» de que o seu potencial real excede a que conste nos papeis.
A Comisión constatou «un incumprimento xeneralizado das limitacións de potencia» en toda a frota comunitaria. Alcanzaría a «máis do 50 %», segundo a Plataforma de Afectados pola Potencia Pesqueira.
A patronal española Cepesca solicitou flexibilidade para «facilitar a regularización en todos os casos nos que sexa necesario. Non logrou que non se aplicase a «tara límite do 20 %» respecto a modelos similares.
Debe estar conectado para enviar un comentario.