A frota galega clama por axudas ao despezamento, a súa «prioridade número uno»

S. Serantes

REDACCIÓN / LA VOZ

Cando o menor dos males é renunciar porque non hai forma de seguir nin de cadrar as contas, a sorte está botada. E cando abandonar contribúe a mellorar a rendibilidade dos que continúen e a evitar a sobreexplotación dos recursos, as normas comunitarias prevén compensacións por deixar de pescar. En todas as frotas claman desde hai tempo por axudas á paralización definitiva, maioritariamente vía despece. Angustiados pola falta de substitución xeracional e de tripulantes, por controis tan exhaustivos que os obrigan a contar case cada peixe que capturan e porque non poden pescar ou non lles pagan o suficiente polos seus produtos, sobreviviron á pandemia do covid-19, pero a escalada de custos agudizada pola guerra de Ucraína e a imposibilidade de trasladalos cando venden o peixe colocou a demasiados nun canellón sen saída. Desde a desembocadura do Miño ata a ría de Ribadeo, «a prioridade número uno da frota pesqueira son as axudas ao despezamento», recalcan.

Dependen do Ministerio de Agricultura, Pesca e Alimentación, onde antes de que a inflación se desbocase xa admitían que sobraban 226 pesqueiros. É o último dato oficial, do 2020, publicado o pasado xuño. Nos caladoiros do Cantábrico-noroeste apuntaban 19 volanteros, 3 barcos de artes menores, 2 de rasco e 1 arrastreiro de fondo. E en augas nacionais recoñecían que non resultaban rendibles 28 palangreiros de superficie, máis outros 37 en augas internacionais e 26 nos océanos Pacífico e Índico. A eses engadíanlles 29 arrastreiros conxeladores que operan en augas internacionais e de terceiros países. Do Mediterráneo citaban 51 de distintas modalidades e de Canarias, 25. Todos rozan o 3 % dos 7.852 pesqueiros españois en activo.

«Grave prexuízo» ao sector

O pasado día 9, nunha reunión co director de Pesca da Consellería do Mar, representantes da frota galega reiteraron a necesidade de que o ministerio articule as axudas ao despezamento porque demoralas «causa un grave prexuízo». Tanto aos que xa non poden aguantar máis como aos que si teñen opción de resistir, pero só se o Goberno adapta o número de barcos en activo ás posibilidades de capturas.

Pesqueiros artesanais, cerqueiros, arrastreiros de litoral, buques de Gran Sol ou palangreiros de superficie con base en Galicia reclamaron apoio financeiro para abandonar a actividade «dignamente», en palabras da patronal Cepesca. Polas informacións que lles trasladan desde Mar a dirixentes do sector, saben que Pesca «non ten intención de convocar axudas» para quen abandonar o sector. Ao preguntar ao Ministerio de Pesca se prevé ofrecer nos 2023 fondos para despezamento e, de ser así, cal sería a cantidade e que frotas poderían solicitalos, o silencio foi a resposta.

«Debe» facerse, di Bruxelas

Por primeira vez desde principios de século, a Comisión Europea permite aos Estado membros destinar diñeiro do Fondo Europeo Marítimo de Pesca e Acuicultura (Fempa) a «conceder unha compensación financeira aos pescadores» que deixen o sector. «Debe levar a cabo unha adaptación estrutural», subliña, en segmentos con «exceso de capacidade, o que dá lugar á sobreexplotación dos recursos biolóxicos» e condiciona a rendibilidade da frota.

Ata o 2027, España recibirá 1.120 millóns do Fempa. Entre as medidas para «fomentar a pesca sostible e a recuperación e conservación dos recursos biolóxicos», inclúe a promoción do axuste da capacidade da frota ás posibilidades de capturas. Para paralización definitiva destinaba inicialmente 16,77 millóns de euros e para o cesamento temporal, 53,63. A eses 70 millóns que achega a Unión Europea engade outros 30,17 de contribución pública nacional.

Desde o sector comparan ao Goberno español con, por exemplo, o irlandés, que dedica 60 millóns para incentivar o despezamento dalgúns dos seus 2.000 pesqueiros. Ofrece un máximo de 12.000 euros por tonelada de arqueo e días atrás xa recibira máis de 50 solicitudes.

Link: https://www.lavozdegalicia.es/noticia/somosmar/2022/11/24/flota-gallega-clama-ayudas-desguace-prioridad-numero-/0003_202211G24P34995.htm

Advertisement
Esta entrada foi publicada en Cedeira, Comarcas, Galicia, Lonxa Cedeira, Politica, Politica Pesqueira, Traballo. Ligazón permanente.

Deixar unha resposta

Please log in using one of these methods to post your comment:

Logotipo de WordPress.com

Estás a comentar desde a túa conta de WordPress.com. Sair /  Cambiar )

Twitter picture

Estás a comentar desde a túa conta de Twitter. Sair /  Cambiar )

Facebook photo

Estás a comentar desde a túa conta de Facebook. Sair /  Cambiar )

Conectando a %s