A frota galega mira con envexa á irlandesa polas axudas ao despezamento

Porto de Cedeira

Armadores claman por unha retirada «digna» #ante a onda de problemas

«Tentamos capear ou temporal, pero toca reinventarse para saír adiante, porque agardar milagres que resolvan vos problemas non é a solución. Canto máis tarde a Administración en escoitarnos e promover ou plan de axuste voluntario que pedimos desde ou sector para ser competitivos e reter e atraer persoal, máis grandes serán as consecuencias económicas e sociais». Pedindo preservar a súa identidade, un armador galego resume así o clamor da frota española por un equilibrio sostible de todos os seus segmentos para adaptar a súa capacidade ás posibilidades de capturas nun contexto onde a sacode unha onda de problemas.

Por iso, recoñecen que miran con envexa aos seus colegas irlandeses, cuxo Goberno acaba de recibir o beneplácito da Comisión Europea para destinar ata 60 millóns de euros ao desmantelamento voluntario de embarcacións con intención de contribuír á viabilidade das que continúen. Informacións públicas engaden que o Ministerio de Agricultura, Alimentación e Mariña de Irlanda, cuxo titular é Charlie McConalogue, require aos propietarios dos barcos despezados que garantan compensacións á tripulación pola perda dos seus empregos.

Os 60 millóns para despezar algúns dos 2.000 barcos de Irlanda multiplican por case seis os 9 millóns de euros inicialmente consignados polo Ministerio de Agricultura, Pesca e Alimentación para os 7.852 pesqueiros españois activos.

Pendentes de Pesca

Que concrete como distribuirá ese diñeiro do Fondo Europeo Marítimo e de Pesca (FEMPA) espérano impacientes armadores de buques que faenan en caladoiros internacionais do Atlántico noroccidental (arrastreiros de Terranova) e do nororiental (arrastreiros, volanteros e palangreiros de fondo en Gran Sol e de superficie no norte), así como nos nacionais (arrastreiros de Galicia e do Cantábrico, cerqueiros galegos e buques de artes menores).

Cando unha empresa deixa de ser rendible, ao propietario queda pelexar por seguir á boia ou desfacerse dela para non arruinarse. E nese brete están decenas de armadores galegos e doutras zonas de España. Desde Pesca admitiron recibir propostas para o que a patronal Cepesca expuxo como unha saída para abandonar a actividade «dignamente».

As causas do desánimo

Meses atrás, o ministerio rexeitou plans de reestruturación expostos por arrastreiros e cerqueiros de litoral, así como por barcos de Gran Sol. Agora estaría disposto a reformularse destinar máis diñeiro do FEMPA a subvencionar despezamentos. Queda por ver canto e, sobre todo, que barcos poderían acollerse. Por que rende o desánimo e hai tantos armadores dispostos a tirar a toalla? Aínda que a pinga que colmou o vaso foi a inflación derivada da invasión de Ucraína, cun aumento xeral de custos e o encarecemento do combustible, o certo é que arrastran problemas desde hai tempo. Algúns, endémicos, como a falta de tripulantes e de substitución xeracional, aínda que cren que podería axudar a resolvelos un axuste da frota que potencialmente melloraría os ingresos dos que continúen e, por tanto, o interese por traballar na pesca.

Tampouco son novas as continuas restricións que emanan de Bruxelas, condicionando aínda máis a un sector moi controlado. Aínda que considerado esencial como provedor de alimentos, sente maltratado por unha Comisión á que lle afea que protexa o medio ambiente sen equilibralo co impacto socioeconómico sobre a frota e as comunidades costeiras. As últimas da longa lista de medidas que inquietan aos pescadores son o veto a toda a pesca de fondo en 87 áreas de España, Portugal, Francia e Irlanda, a cruzada contra o arrastre de fondo ou o incremento de zonas protexidas ata case un terzo das augas comunitarias. Seguen pelexando os armadores por reconducir outras que emanan de Madrid, como o que consideran unha expropiación das cotas que lles permiten comprar ou a pertinaz negativa a rebaixar o IVE dos produtos do mar para frear a caída do consumo.

Link: http://www.lavozdegalicia.es

Esta entrada foi publicada en Axudas, Cedeira, Comarcas, despeces, Galicia, Mar, Politica, Politica Pesqueira, Traballo. Ligazón permanente.

Deixar unha resposta

Please log in using one of these methods to post your comment:

Logotipo de WordPress.com

Estás a comentar desde a túa conta de WordPress.com. Sair /  Cambiar )

Twitter picture

Estás a comentar desde a túa conta de Twitter. Sair /  Cambiar )

Facebook photo

Estás a comentar desde a túa conta de Facebook. Sair /  Cambiar )

Conectando a %s