Saltan as alarmas na pesca ao ver perigar o desconto ao gasoil mariño

Porto de Cedeira

Se limitan a un tipo de carburante, a la flota nacional no se lo rebajan distribuidoras españolas en otros países y barcos extranjeros se benefician repostando en España

Vinte céntimos por litro, igual que todos os usuarios de España, é o que conseguiu a pesca como compensación estatal para paliar a galopante escalada do prezo dos carburantes, desatada pola guerra en Ucraína. Esa bonificación trae de cabeza á frota, especialmente á de altura e gran altura, pero agora tamén á de litoral. O venres saltaron todas as alarmas por unha comunicación da Axencia Tributaria que, ciñéndose ao contido literal do decreto do plan de choque contra a guerra, aclara que o gasoil DMA (Diesel Marine Oil), o utilizado por numerosos pesqueiros, non ten dereito á bonificación porque o Goberno só concédella ao «gasóleo para uso marítimo ( MGO)», o Marine Gas Oil.

Ninguén pareceu reparar no matiz escrito entre paréntese. Todos, incluídos os máis altos cargos do Ministerio de Agricultura, Pesca e Alimentación e os dirixentes da patronal e das confrarías, quedaron co espírito das medidas para atenuar o impacto da guerra. Non era outro, ou polo menos así se presentou, que o de equiparar co resto da sociedade aos 8.200 pesqueiros españois en activo compensándolles pola escalada do prezo do carburante. Ningunha das moitas fontes do sector consultadas nin Pesca aclararon cantos barcos poderían verse privados do desconto se non se modifica o decreto.

Ferveron os teléfonos este venres nun intenso cruzamento de comunicacións en busca de explicacións e, sobre todo, dunha solución. Con todo esta lea aflorou, para sorpresa da maioría, a diferenza entre os combustibles MGO e DMA. O primeiro considérase menos contaminante pola súa destilación, aínda que o segundo foi formulado para usarse en grandes motores diésel como os propulsores dos barcos.

No momento de elaborar esta información, non consta remedio. Xa que o Goberno declarou a súa intención de axudar á frota para paliar a carestía do carburante, no sector apuntan que podería resolverse corrixindo o decreto das axudas pola guerra. Bastaría con adaptalo á realidade da pesca e bonificar os combustibles «para uso marítimo», sen matices.

Desde Pesca non contestaron ás preguntas da Voz sobre as posibles saídas ao que parece un enredo co que non contaba case ninguén, aínda que ao sector trasladáronlle que a Axencia Tributaria emitirá outra «actualización da nota informativa sobre bonificación extraordinaria e temporal no prezo de determinados produtos enerxéticos», de tal modo que se estenda a todo o gasoil pesqueiro; en principio, unicamente ao fornecido en España.

Outro problema coa altura

E ese é outro das frontes abertas. Do lugar onde enchan os tanques os buques de altura e gran altura a través de distribuidoras españolas depende que poidan acceder á rebaixa de 20 céntimos por litro. Segundo o sector, non lla aplican aos de bandeira española cando enchen noutros países aínda que llo fornezan empresas españolas.

Máis en

Link: https://www.lavozdegalicia.es/noticia/somosmar/pesca-marisqueo/2022/04/07/saltan-alarmas-pesca-ver-peligrar-descuento-gasoil-marino/00031649325228234788688.htm

Esta entrada foi publicada en Cedeira, Comarcas, Folga Combustible, Galicia, Mar, Politica, Politica Pesqueira, Traballo. Ligazón permanente.

Deixar unha resposta

Please log in using one of these methods to post your comment:

Logotipo de WordPress.com

Estás a comentar desde a túa conta de WordPress.com. Sair /  Cambiar )

Twitter picture

Estás a comentar desde a túa conta de Twitter. Sair /  Cambiar )

Facebook photo

Estás a comentar desde a túa conta de Facebook. Sair /  Cambiar )

Conectando a %s