A frota galega recibirá máis de cinco millóns en axudas directas para mitigar a subida de custos

Porto de Cedeira
  • El Gobierno admite que la inflación «hace insostenible» la pesca

O Ministerio de Agricultura, Pesca e Alimentación publicará no prazo de dez días a relación dos 8.000 barcos españois que recibirán axudas directas e a cantidade que lles corresponde segundo as súas toneladas de arqueo. Iso é, polo menos, o que o responsable desa carteira, Luís Planas, trasladou aos representantes do sector pesqueiro na reunión que mantivo o mércores, na que cifrou ese salvavidas en 18,18 millóns de euros. Unha axuda que os armadores poden non aceptar. Teñen un prazo de cinco días para facelo.

Tendo en conta o arqueo medio da súa frota, as axudas de Estado coas que o sector pesqueiro galego trataría de mitigar a crise derivada da inflación desbocada por mor do conflito que Rusia abriu en Ucraína superarían os cinco millóns de euros. A cifra resulta de aplicar o baremo publicado no decreto de medidas urxentes que onte detallou o BOE (Boletín Oficial do Estado) aos datos que obran no rexistro de buques da Consellería do Mar.

Dos máis de 4.200 pesqueiros con base en Galicia que figuran no seu censo, uns 3.300 de menos de 25 GT recibirían 1.550 euros cada un. Ademais, un total de 450 que teñen entre 25 e 50 GT ingresarían 2.445 por unidade. No tramo seguinte, ata os 100 GT, hai uns160 barcos, que percibirían a razón de 4.414 euros. En arqueos superiores xa hai menos unidades: a 140 barcos corresponderíanlle 6.873 euros (ata 250 GT); a 110, 8.387 (ata 500 GT) e 20 ingresarían 13.300 euros. Pouco máis de vinte son os que recibirían entre 18.307 e 27.74 euros.

A esas ayudas directas hay que sumar el descuento de 20 céntimos en litro de combustible que se aplicará a todo conductor de este país.

Fondo de pesca

Máis difícil de calcular é a cifra que recibirá a frota galega dos 30 millóns cos que compensará o Fondo Europeo Marítimo e de Pesca ( FEMPA) os sobrecustos que se produciron na conta de explotación desde o 24 de febreiro —cando empezou a ocupación de Ucraína— ata o 30 de xuño relacionados coa adquisición de provisións, aparellos, lubricantes, sal, cebo, xeo, envases, embalaxes e custos de transporte das capturas. Máis difícil porque, primeiro, hai que solicitalas e, segundo, estar en disposición de acreditar ese incremento de custos con respecto ao últimos tres anos. Certificadas por un auditor colexiado, ademais.

O sector pesqueiro apunta, ademais, outro condicionante: estar ao día nos pagos á Seguridade Social e Facenda, non ter sanción algunha… Algo complicado para algúns cando a frota aínda non acabou de saír dunha crise. Por todo iso é polo que o paquete que o ministro de Pesca cualificaba como «un bo conxunto de medidas» para que a frota «poida traballar en mellores condicións» dado que, como admite o Goberno no decreto publicado onte, «o incremento dos custos da enerxía fai insostible a actividade pesqueira na súa totalidade no curto prazo», á patronal Cepesca e á Federación Nacional de Confrarías de Pescadores ( FNCP) parécenlles axudas «moi limitadas e insuficientes».

Aínda así, mentres pulsan a opinión dos seus representados e valoran se manifestarse en Madrid, seguen faenando «por responsabilidade» e porque viven diso, en palabras de Javier Garat, secretario de Cepesca. Porque, sosteñen os pescadores, as medidas non resolven a perda de ingresos nin de rendibilidade. O apoio público é « cicatero», resume Andrés García, portavoz da Asociación de Armadores de Cerco de Galicia ( Acerga), que reprocha ao Goberno a súa falta «de sensibilidade» cara á actividade pesqueira como sector esencial que é para o abastecemento de alimentos e, sobre todo, o descoñecemento da súa realidade. Curiosamente, no texto que prologa as medidas urxentes, o Goberno admite abertamente que «as perdas de rendibilidade comprometen a curto prazo a viabilidade das empresas e autónomos dos sectores pesqueiro e acuícola», e recolle as dificultades que ten o sector para repercutir a alza de custos.

Vinte millóns para compensar a subida de osíxeno e pensos Á beira da frota de altura e de baixura, na reunión con Planas tamén estivo a acuicultura, representada por Apromar. O seu xerente, Javier Ojeda, expuxo que as axudas reservadas a este sector son poucas, pero o seu calado e efectividade «só coñeceranse unha vez que as empresas calculen e apliquen á súa situación concreta». As máis relevantes, di, son as que permitirán compensar os maiores custos pola provisión de osíxeno e pensos a cargo do fondo de pesca. Aínda que poucas, hai empresas que se beneficiarán da exención de taxas portuarias e máis do canon de ocupación.

Link: http://www.lavozdegalicia.es (SomosMar)

Esta entrada foi publicada en Cedeira, Comarcas, Folga Combustible, Galicia, Mar, Politica, Politica Pesqueira, Uncategorized. Ligazón permanente.

Deixar unha resposta

Please log in using one of these methods to post your comment:

Logotipo de WordPress.com

Estás a comentar desde a túa conta de WordPress.com. Sair /  Cambiar )

Twitter picture

Estás a comentar desde a túa conta de Twitter. Sair /  Cambiar )

Facebook photo

Estás a comentar desde a túa conta de Facebook. Sair /  Cambiar )

Conectando a %s