Pesca mercará drons para usar como os radares de tráfico

Cargaranse nunha furgoneta e vixiarán cada día unha zona a bordo de barzos de inspección pesqueira

Foto: Alberto Fernánde

Non é ningún secreto que o Ministerio de Agricultura e Pesca vai empregar boa parte dos fondos que lle cheguen de Europa dos Next Generation en mellorar o control da frota pesqueira e dixitalizar o sistema de vixilancia. Sete millóns que se destinarán a implementar un sistema de rexistro de capturas con xeolocalización e ao «establecemento dun servizo de voo de drons para control e vixilancia pesqueira». A compra deses aparellos non tripulados farase mesmo antes de encargar as catro novas patrulleiras que están previstas para a Garda Civil e as accións de modernización de tres buques da Armada. Estes drons empregaranse coma se fosen radares de tráfico. Isto é, cargaranse nunha furgoneta e, segundo un plan deseñado, vixiarán un día unha zona, outro día outra, a bordo de barcos de inspección pesqueira ou mesmo nos da Armada dedicados a esas funcións.

É o que detallou José Vicente Palmeiro, xefe de área da Unidade de Apoio da Dirección Xeral de Ordenación Pesqueira da Secretaría Xeral de Pesca, que o venres pasado, nas xornadas internacionais de pesca de Orpagu, explicou ao sector as liñas de axuda que terá abertas tanto no marco do novo Fempa (Fondo Europeo Marítimo de Pesca e Acuicultura) como no Plan de Recuperación e Resiliencia que o Goberno deseñou coa inxección dos Next Generation.

Fondos para o sector

Este último plan ten tres liñas de axudas ás que pode acceder o sector pesqueiro, entre as que destacou a vinculada á dixitalización da frota. Convocaranse en setembro e poden ser interesantes para implantar a observación electrónica e a mellora dos sistemas de comunicación nos barcos. Os avais de Saeca e o apoio á innovación son os dous restantes. Tanto Palmeiro como a directora xeral de Pesca e Acuicultura, Mercedes Rodríguez, chamaron a atención sobre o enganosa que pode ser a máxima que guía o novo Fempa: «Todo o que non está expresamente prohibido está permitido» e, por tanto, é subvencionable. Moi prometedor, pero na Administración estatal e a autonómica xa ven ás leguas que haberá problemas en canto chegue a aplicación práctica.

Polo momento, a aplaudida posibilidade de aumentar o arqueo do barco -non a capacidade de pesca, por suposto- para mellorar a habitabilidade ou reforzar a seguridade queda limitada a que o barco teña menos de 24 metros. Así que a frota de longa distancia, con unidades que superan esas dimensións, terá que pagar do seu peto as actuacións se precisa ampliar a embarcación para iso. Poderá obter financiamento sempre que non modifique as medidas. E o mesmo ocorre cos motores, pois se financiará as substitucións só aos de menos de 24 metros de eslora. Rodríguez foi en grao sumo pesimista ao pronunciarse sobre a posibilidade de corrixir ese límite. «Só se modificou unha vez ou regulamento do FEMP, e foi pola pandemia». Así que non puido máis que augurar outro período de baixa execución do fondo pesqueiro.

Link: http://www.lavozdegalicia.es (Somos Mar)

Esta entrada foi publicada en Comarcas, Furtivismo, Galicia, Mar. Ligazón permanente.

Deixar unha resposta

Please log in using one of these methods to post your comment:

Logotipo de WordPress.com

Estás a comentar desde a túa conta de WordPress.com. Sair /  Cambiar )

Google photo

Estás a comentar desde a túa conta de Google. Sair /  Cambiar )

Twitter picture

Estás a comentar desde a túa conta de Twitter. Sair /  Cambiar )

Facebook photo

Estás a comentar desde a túa conta de Facebook. Sair /  Cambiar )

Conectando a %s