
O recoñecido chef guipuscuano, novo embaixador da marca DoNorte
Ao chef guipuscoano David de Jorge fáltanlle palabras para eloxiar a pescada de volante de Cedeira, que se comercializa, desde hai un ano, baixo márca a Pescada DoNorte: «É un peixe moi elegante, moi sutil, a dama dos mares».
O cociñeiro, socio de Martín Berasategui, en cuxos restaurantes se serve este produto, é o novo embaixador da pescada que capturan os volanteros da confraría de pescadores de Cedeira. Que a distingue? «Ten a paixón que destila esta xente, chiflada polo mundo do mar, patróns que se emocionan contándoche que levan xeracións largando o volante en zonas moi concretas. E a arte que utilizan, o volante, que selecciona os mellores exemplares», subliña De Jorge.
Como chef e como comensal, recoñece que «é a mellor pescada» que probou, como a que levaban os seus avós da Coruña no maleteiro nas súas viaxes a Euskadi: «Pasa moi pouco tempo na auga, deseguido chega a porto, os barcos saen pola noite e a media mañá xa está na lonxa. Cando a vía [onte], con exemplares de dez ou doce quilos, esa pel tersa… Son pescadas prietas, moi seleccionadas, sen golpes, moito máis brancas do habitual, moi elegantes en sabor…». Pero se algo lle sorprendeu, na súa visita a Cedeira, foi «o mimo e a profesionalidade» con que a tratan os pescadores. E na cazola? «É un produto moi versátil, que funciona na tixola, rebozada, á brasa, cocida, en empanada, escabechada, no microondas… Adáptase moi ben á alta cociña e á cociña doméstica, os grandes mestres dedicáronlle grandes pratos e as nosas nais e avoas acomódana de moitísimas formas», destaca, seducido pola Pescada DoNorte, por Cedeira e, sobre todo, polas súas xentes. De Jorge quere recoñecer o traballo de quen captura o peixe: «Sen eles, os chefs sómonos ninguén. Deberían estar orgullosos […]. Algunha bágoa vi cando llo dixen, o venres».
En apenas un ano, o tempo transcorrido desde que un grupo de armadores do depósito cedeirense e a empresa comercializadora de peixe e marisco Juan García Pesca crearon a etiqueta Do Norte, «logrou posicionarse como un referente no mercado nacional», subliñan. «A marca naceu para identificar a orixe do noso produto, a pescada máis fresca do mercado, porque a pescamos na nosa costa e o mesmo día trasladámola ao momento de venda», remarcou Juan García. As capturas dos barcos agrupados en DoNorte representan o 90 % da pesca de pescada en Cedeira e preto do 30 % da que se extrae con esta arte a nivel nacional.
DoNorte véndese en grandes superficies de todo o territorio español: Vegalsa-Eroski (Galicia, Asturias e Castela e León), Upper Murcia- Sparsureste (Albacete, Alacante, Almería, Selecta e Murcia), Luís Piña-Máis e Máis Andalucía (Xaén) e Supermercados Pedra (Andalucía), entre outros. E prepárase en restaurantes de alta cociña como o Martín Berasategui de Lasarte- Oria, con tres @estrella Michelín, ou o que abriu en Mallorca, O Txoco de Martín, e o Dous Escarvadentes, en Barcelona, cunha estrela. De Jorge insistiu onte en encomiar «a paixón» dos volanteros de Cedeira, «que saben cal é a arte adecuada para sacar os mellores exemplares de pescada».
Debe estar conectado para enviar un comentario.