Planas dí que a frota manterá os seus cupos de Pescada, Meiga e rape, e freouse o recorte do ollomol.

Di o ministro de Agricultura e Pesca, Luís Planas, que o preacordo sobre TAC (totais admisibles de captura) e cotas que a Comisión Europea ha alcanzado co Reino Unido é positivo para España, xa que a frota española poderá seguir «faenando con normalidade e seguridade en augas británicas». E haberá que crelo, porque, en realidade, aínda non se concretaron as cantidades de pactadas entre os outrora socios de cada un dos máis de 70 stocks que comparten. Non o fixo Planas, nin ningún outro ministro, nin sequera o portugués, que actuou de portavoz como presidente de quenda: «Este acordo senta un sólido precedente para futuras negociacións co Reino Unido sobre posibilidades de pesca; brinda claridade e estabilidade aos pescadores, á vez que garante que os recursos mariños síganse utilizando de maneira sostible», dixo Ricardo Serrão Santos. Sostible porque se tomou sobre a base das recomendacións do ICES (Consello Internacional para a Exploración do Mar).
Comisión especializada
Tamén anunciou que en breve poñerase en marcha a comisión especializada incluída no acordo de desconexión específica para velar polo cumprimento dos acordos en materia de pesca.
Polo que trasladou o Ministerio de Agricultura nun comunicado, a frota que faena en Gran Sol manterá as súas cotas de captura para este ano no caso da pescada, o rape e o galo, principais especies obxectivo para os barcos galegos. Pero se iso é, a xuízo de Planas, positivo, máis o é que se mantiveron os TAC naquelas especies que poderían supoñer un problema de estrangulamiento pola obrigación de desembarque. É o caso do ollomol e do bacallau do oeste de Escocia e do mar Céltico, para o que se propoñía un recorte que podería dar ao traste coa actividade da frota española.
Celeridade
Una vez pechado este capítulo -que aínda está pendente de aprobación polo Comité de Representantes Permanentes ( Coreper) e da firma oficial-, agora o que se necesita é celeridade, a «maior posible» para traspoñer os resultados aos regulamentos de TAC e cotas anuais, algo imprescindible «para dar a necesaria seguridade xurídica ás frotas». O ministro español ha resaltado o esforzo realizado pola Comisión Europea para conseguir pechar este difícil acordo despois de cinco meses de negociacións. Complicado porque foi preciso non ceder á tentación de chegar a acordos parciais con determinados países membros, unha situación que «non era aceptable», segundo Luís Planas e á que España opúxose con rotundidade. Desta maneira, Planas cre que este acordo volve constatar que a unión é a principal forza dos socios europeos. Un poder que está por ver se agora trasládase outros ámbitos, como a resposta #ante a decisión de Noruega de autoasignarse cabala á marxe da UE como antes fixera coa repartición do bacallau.
Link: http://www.lavozdegalicia.es (Somos Mar)
Debe estar conectado para enviar un comentario.