La campaña del berberecho arranca con fuerza en el pósito de Espasante

maris

ANGEL MANSO

Las mariscadoras constatan el alza del precio respecto a 2015, también en la almeja

Las mariscadoras de la agrupación de Espasante llevan un par de semanas faenando en Ladrido. «Berberechos hai, aínda que non medraron bastante porque o tempo non lles axudou, necesitan calor e ata agora non veu», explica la presidenta. Pero el invierno ha resultado benévolo y las lluvias de la primavera han favorecido a este bivalvo, que ha alcanzado buenos precios. «Para a época do ano que é estamos contentas porque se está vendendo a 4,75 euros o quilo e o ano pasado por estas datas ía a 3. Igual nos pasou coa ameixa fina, nos primeiros meses de 2015 pagáronnola a 9 euros e este ano a 16. Iso nótase moito», subraya Pilar Trasancos, que solo pide un alza en los termómetros para que el berberecho de Ladrido crezca.

Las 18 profesionales de la cofradía de Espasante (una está de baja y cinco son hombres) encaran la temporada estival, la de mayor demanda, junto a la Navidad, con mejores expectativas que sus colegas de Cariño. «Estes días non estamos mariscando, iremos luns, martes e mércores á ameixa fina [trabajan en Feás, San Adrián, Figueiroa o Sismundi]. Está sendo un ano malo, choveu moito e houbo moitos arrastres dos ríos, que cobren e asfixian á ameixa, non colle respiro e morre», asegura la responsable de la asociación.

María Josefa Villar, al frente de un colectivo de unas diez personas -«chegamos a ser por riba de cen», añora- se queja «da contaminación» de la ría y alude a las dificultades de su trabajo: «Hai quen non dá collido o tope [cuatro kilos por día cada una], sobre todo a xente nova; aínda nos custa ás veteranas, porque hai menos ameixa». Según los datos de la Plataforma Tecnolóxica da Pesca, de la Xunta, las mariscadoras de Cariño comercializaron en la lonja, en lo que va de año, 434,70 kilos de almeja fina, por un total de 7.776,65 euros, por debajo de los 644 kilos y los 10.503,39 euros del mismo período de 2015.

Link. http://www.lavozdegalicia.es

 

Esta entrada foi publicada en Cedeira, Comarcas, Galicia, Mar, Marisqueo, Mulleres do Mar, Pesca. Ligazón permanente.

Deixar unha resposta

Please log in using one of these methods to post your comment:

Logotipo de WordPress.com

Estás a comentar desde a túa conta de WordPress.com. Sair /  Cambiar )

Google photo

Estás a comentar desde a túa conta de Google. Sair /  Cambiar )

Twitter picture

Estás a comentar desde a túa conta de Twitter. Sair /  Cambiar )

Facebook photo

Estás a comentar desde a túa conta de Facebook. Sair /  Cambiar )

Conectando a %s